Peticija za reguliranje obveza koncesionara na pomorskom dobru


Gost

#1

2013-02-04 19:23

Sve što je za opštu bezbjednost podržavam uvijek !

Gost

#2

2013-02-04 21:09

Samo morate znati da će država/političari uvijek ići na ruku koncesionarima jer od njih dobiva lovu.
A ovo "...demotivira brojne inozemne nautičare da se iduće godine vrate na Jadran...." im ne znači puno. Oni su više za brza i kratkoročna rješenja. Dugoročno ne zanima nikoga tko je u "fotelji" i zna da ga čeka mirovina od 5 znamenki...

Što se tiše naknade štete u slučaju puknuća veza, u portima je nema a ni za marine nisam siguran da li imaju osiguranje a di će to onda omogući neki lokalni Sherif koji je "dobio" koncesiju?

Što kad netko pobaca bove preblizu i onda brodovi udaraju jedan u drugog kad vjetar okrene?

Ono što vi želite je to da se može sidiri u vali di su bovice. I onda po lijepom vremenu će se svi sidriti između bovica a koncesionar će gledat. A ako se netko i bude htio vezat na bovicu, neće moći jer će oko nje biti sidreni brodovi? To sve skupa će opet uzrokovati "brojne sukobe između nautičara i koncesionara,..."
more

#3 Re:

2013-02-04 21:44

#2: -

citat:Ono što vi želite je to da se može sidiri u vali di su bovice. I onda po lijepom vremenu će se svi sidriti između bovica a koncesionar će gledat. A ako se netko i bude htio vezat na bovicu, neće moći jer će oko nje biti sidreni brodovi? To sve skupa će opet uzrokovati "brojne sukobe između nautičara i koncesionara,..."

Krivo shvaćeno! Mi to uopće ne želimo, već se želimo sidriti van koncesijskih granica!!! Po novome to bi smjeli  tek 300m dalje od tih granica, v. sliku.


Gost

#4

2013-02-04 23:19

Čudna smo mi država u kojoj pekari donose zakone o koncesijama a kuhari i kočijaši određuju način života a o ribolovu na moru (profesionalnom) neplivaći.
koncesionar

#5

2013-02-04 23:57

mislim da je u ovom clanku prikazano sve, da se tako izrazim, crno! naravno kao i obicno nije sve ni bijelo,istina je uglavnom negdi po sredini u sivom podrucju. Činjenica je da koncesionar placa naknadu za koristenje morske povrsine tocnije 5 kn( bar moja koncesija) + određeni postotak od prihoda i kao takav ima pravo na zastitu od države kojoj to placa. Ja sam u praksi dozivio da mi nauticar doslovno baci sidro na 5 mt od moje bove i da se ne zeli pomaknuti i ko mu sta moze. on je pametan i u pravu koncesionar glup,a nauticar koji zeli koristi bovu jos gluplji jer je zeli koristit i platit!?? to je isto kao da dođete na parking i ne parkirate na oznaceno mjesto nego po sredini i ne zelite platit parking jer niste između dvije crte parkirani. Nekav red i granica mora postojati, pa sad jeli to 100, 200 ili 300 mt je stvar kompromisa/dogovora. nisu sve vale namjenjene za koncesiju al one di jesu i di postoji koncesija moraju bit nekako zasticene.

Gost

#6

2013-02-05 09:02

Ovaj zakon je dobar za koncesionare a policija će im pomagti pri naplati.
Domaći nauticari moraju biti oslobodjeni plaćanja jer će biti rata a to je loše za turizam.
Hvarska luka je primjer za to.
Uveden je red a turisti na Pag...
Nautičar

#7

2013-02-05 10:22

#5: koncesionar -

Krivo predstavljanje. Kao koncesionar imate pravo (ili mislim da bi tako trebalo biti) na naplatu sidrenja bez obzira na vrstu (sidro ili vaša bova) ali unutar koncesijskog dobra. Tristo metara oko koncesijskog dobra će samo izazvati nevolje jer će koncesionari i taj dio mora smatrati svojim i pokušavati naplatiti sidrenje po osnovi koncesije. Vidim samo probleme.

Mala

#8

2013-02-05 10:59

Koncesionar, komentirali ste samo ovaj dio peticije koji vas "boli", a koji se odnosi na naknadu za vez ili bovanje. O odgovornosti vas kao koncesionara (koji "masno" naplati vez ili bovu) za ev. štetu na brodu zbog popuštanja ili pucanja veza (bove) - koje do sada nije bilo! - ni riječi.

Gost

#9 Re:

2013-02-05 11:20

#5: koncesionar -

Slazem se ali onda neka zakon zabrani da se sidre izmedju tvojih bova na podrucju koje imas u koncesiji a ne xx metara izvan toga.

Tin

#10 Re: Re:

2013-02-05 15:46

#9: - Re: Slazem se ali onda neka zakon zabrani da se sidre izmedju tvojih bova na podrucju koje imas u koncesiji a ne xx metara izvan toga.

 

To je već uređeno postojećim zakonom. Koncesionar ne naplaćuje vezanje za bovu nego sidrenje (uz pomoć bove, sidra ili bilo kojeg trećeg uređaja) u području koncesije koje je jasno određeno granicama. Treba educirati i jedne i druge - koncesionare da ne diraju nikoga tko je izvan njihovog područja, a nautičare da moraju platiti ako se nalaze unuatar područja bez obzira koriste li bovu ili ne.

koncesionar

#11

2013-02-05 20:23

pokusat cu po redu odgovarat: ne vidim zasto bi domaci nauticari bili oslobođeni placanja koristenja koncesioniranog podrucja.
unutar koncesijskog prostora nikome ne bi ni dozvolio da boravi bez placanja naknade, pa to je prostor za koji koncesionar placa naknadu i gospodari tim podrucjem i od toga zivi prehranjuje obitelj.....
pojam masne naplate mi morate bolje objasnit, svak formira cijenu kako zeli kao i u svakom poslu, ako je puno odes u drugu uvalu i bacis sidro. Pa nikog nemožeš prisilit da se veze za bovu i da plati.
sto se tice kvalitete muringa, blokova ,bova mislim da nikom normalnom kome je stalo do uspjesnosti posla kojim se bavi nece takve stvari prepustit slucaju. .ja ovde govorim u svoje ime ,ne za sve koncesionare. sto se osiguranja tice za dobit koncesiju treba ispunit nekakve uvjete, a uvjete postavlja drzava , ne ni koncesionar ni nauticar. normalno je da sta jednima odgovara drugima ne, kao i u svemu.

po vama ispada da su svi koncesionari prevaranti lopovi i iznuđivaci ,a nauticari su anđeli bez grijeha. I među nauticarima ima onih koji se ne pridrzavaju zakona i propisa. prazne crne tankove di nebi smili, pranje suđa s detrđentima u moru itd.
prema tome opet kazem nije sve crno ili bijelo ni na jednoj strani.
Nadalje, iz iskustva znam da nauticar koji koristi bovu ne voli da na 5 mt od njega stoji brod na sidru. Valjda se slazete da sidro nije sigurno koliko i blok i da nikad neznate kad moze popustit i to je također jedan od razloga zbog cega bi trebala postojat nekakva sigurnosna razdaljina između pozicije di je bova i di se moze sidrit.
ja mogu sagledat stvar iz perspektive nauticara i razumit vase neslaganje s trenutno vazecim zakonima i pravilima, i da se prije moglo "slobodnije koristi" more, ali vremena se mjenjaju, i auto se prije moglo parkirat bilo di bez naplate danas skoro nigdi...
neko je napisao negdi da na nasim otocima ima dovoljno uvala za sidrenje koje nisu pod koncesijom i da se ne treba ic na bovu ako ne zelite, prema tome
granice koncesioniranog podrucja su i dalje dostupne i lako provjerljive svima ,tako da ako imate i malo pamet niko vam nemoze naplatit nesto sta nije po zakonu.

Gost

#12

2013-02-05 22:15

Kad se ovom problemu doda još i problem oko pravilnika o kategorizaciji plovila onda je jasno da pravilnike vezane uz more piše kontinentalac koji nikad more vidio nije.

Gost

#13

2013-02-06 09:59

ako ovo uspije.......hurra

Gost

#14

2013-02-06 10:56

u plovidbi mediteranom (Grčka, Italia, Francuska) nigdje nisam naišao na pojam naplate sidrenja na vlastitom sidru, a koncesije na bove su izuzetno rijetke, a ne kao kod nas u gotovo svakoj uvali. o bezobraznosti večine koncesionara da i na govorim. Slično je i na Karibima gdje se naplačuju bove, ali ako sidrite između bova ništa. Mislim da je uredu da se za neiskusne nautičare osigira sigurno nočenje na bovi, ali isto tako i onima koji znaju mora biti osigurano besplatno sidrenje na vlastitom sidru u zaklonjenoj uvali, a na na pučini. Vlasnici plovila plačaju sva moguča davanja (marina , osiguranje, porezi ) a onda ih još i nočenje na vlastitom plovilu izvan matične marine košta najmanje 200 kuna nizašta. To je skoro cijena četverokrevetnog apartmana. Isplovljavanjem iz marine vlasnici plovila oslobađaju mjesta tranzitu, od čije naplate ima koristi i država, a mislim da če se ovakvim pristupom samo povečati broj nautičara koji ne isplovljavaji, ili eventualno na dnevno kupanje. to nije smisao ljetovanja na brodu.

Ovaj post je uklonio njegov autor (Show details)

2013-02-06 11:05



Gost

#16

2013-02-06 11:23

zamislite da natko dobije koncesiju na križanje Savske i Vukovarske u Zagrebu. da naplačuje samo kunu po prolazniku sasvim lijepo bi mogao prehranjivati obitelj. novac se zarađuje proizvodnjom i prodajom dobara i USLUGA, a ne naplatom dolaska na neku lokaciju, koja je javno dobro, znači isto moja, kao i nakoga ko ima kuču u uvali. kuča je njegova, ali uvala ne. Rado bi u nekoj uvali iznajmio bicikl, surf, ili napunio ronilačke boce i to platio, ali nažalost ponude u koju treba nešto uložiti kod nas gotovo da nema, svi bi samo naplačivali dolazak (sidrenje) a što su u to uložili, ništa. kafić postavi stolove stolice suncobrane i proda mi kavu na terasi za koju plača koncesiju. Što je uložio koncesionar sidrišta i što ja dobijem za svoj novac kad sidrim u vali?
sve ovo je malo krivo zamišljeno u našem turizmu. NAravno da ljudi moraju nešto zaraditi i od nečega živjeti, ali na našem preljepom Jadranu ronilačke centre, kafiće, suvenir šopove... drže stranci , ili kontinentalci koji u njima rade, a domači bi često samo naplačivali sidrenje. Zašto ja svoj brod držim u marini i to plačam 4000€ ,a nemogu dobiti vez u lučici besplatno, ili za 500 kua, kad u Zagrebu plačamo parking svi isto, neovisno o registarskoj oznaci.
s pošrovanjem svima, volim JAdran i dalmatinse, ali mislim da se ne radi dobro za turizam u koji se svi kunemo.

Gost

#17

2013-02-06 12:27

Koncesionari plaćaju za korištenje određenog dijela mora i na njemu naplaćuju vezanje na bovu/sidrenje. A sad je ministar svojim ukazom to područje povećao 5 puta.
Nitko ne bi smio besplatno dobiti na raspolaganje komad hrvatskog mora zato što je jedan službenik potpisao neki papir.

Druga stvar je što nema nikakvih standarda ni propisa za te bove. Ako pukne dotrajali konop ili jeftina plastična bova, pa moj brod razbije još 2-3 druga broda, jer su nagurani preblizu, po ovom zakonu sam ja odgovoran, a ne koncesionar. Kako je to moguće?
Marine plaćaju obavezno osiguranje, svi vozači auta ga plaćaju, neka ga plaćaju i koncesionari.
Radi se o potencijalno milijunskoj šteti, a nikakve odgovornosti nema.
Ako ću plaćati nekome 200-300kn za vezanje na bovu, hoću za svoj novac uslugu i sigurnost.

Gost

#18 Re:

2013-02-06 12:43

#16: -

dobra ideja, jedno raskrižje je moje vlasništvo barem po gruntovnici, možda da ga dan opčini u koncesiju ?


Gost

#19

2013-02-06 12:56

postovani,
trebalo bi preisitati keko je i tko je dozvolio formiranje " Kakan parka" ili kako se on vec zove

Gost

#20

2013-02-06 13:26

Nema komentara. Jedna suluda odluka ljudi koji nisu nikada bili na moru. Saljem vam ovo sa broda i sokiran sam tim odlukama jer svako ljeto krstarim Jadranom.

Gost

#21

2013-02-06 13:54

"svađam" se s koncesionarima od 91. Treba im osigurati da:
naplaćuju onoliko vezova koliko imaju bovi

Gost

#22

2013-02-06 13:57

Al Capone je bio opasniji za vrijeme boravka u zatvoru od vremena provedenog na slibodi!
Braco

#23

2013-02-06 14:03

"svađam" se s koncesionarima od 91. Treba im osigurati da:
- naplaćuju onoliko vezova koliko imaju bovi,
- imaju pravo biti na "svom" području kad barka dolazi i uputiti je gdje i kako se treba vezati,
- pokazati ovjeren dokument s ucrtanim "svojim" područjem kojim upravlja,
- na računu ovjerenom pečatom pisanom izjavom preuzeti štetu koja je nastala greškom na vezu.

odgovor na komentar o parkirnim mjestima: pa normalno je da neću platiti parking ako nisam na parkiralištu ili van označenog mjesta na ulici! Da li vi (koncesionari) plaćate takav parking?
PATRIOT

#24

2013-02-06 14:04

a kad otiđete van granica onda sve plaćate ,jadno a u Hrvatskoj vam je sve teško.

Gost

#25 FALIO SI

2013-02-06 14:07